Korets støtteforening

Støtteforeningen for Thisted Kirkes Drenge-Mandskor arbejder for at tilvejebringe praktisk og økonomisk støtte til korets musikalske og pædagogiske arbejde. Vi støtter ligeledes sociale og profilerende aktiviteter, herunder korets rejse- og koncertvirksomhed.

Thisted Kirkes Drenge-Mandskor er kendt for en meget høj musikalsk standard og har stor kulturel betydning for Thisted Kirke, Thisted By og hele vores landsdel. Ligesom koret på flotteste vis repræsenterer vores egn ved et stort antal koncerter i det øvrige Danmarks Kirker og internationalt på korets koncertturneer.

Korets samarbejde med Aalborg Symfoniorkester sikrer samtidig, at vi har mulighed for at opleve større klassiske værker og oratorier i Thisted Kirke.

Korets niveau og præstationer kommer ikke af sig selv. Arbejdet kræver ressourcer, økonomisk og praktisk. Her bidrager Støtteforeningen.

Hvis du vil være med til sikre korets fortsatte virke, så der også i fremtiden er musik af høj standard ved såvel kirkelige handlinger som koncerter i Thisted Kirke, så meld dig ind i Støtteforeningen.

Vedtægter kan hentes her.

På forhånd tak for din opbakning!

Bestyrelsen for
Støtteforeningen for Thisted Kirkes Drenge-Mandskor

Kommende koncerter

Thisted Kirkes Drenge-Mandskor medvirker hvert år ved et stort antal koncerter over hele landet. Koncerterne spænder fra korets egne koncerter til opførelse af en række større værker i samarbejde med bl.a. Aalborg Symfoniorkester. Derudover tager koret ofte på udlandsturné.