Skip to the content

Turné til californien, USA, juli 2002

Så er der hul igennem!

Så lykkedes det endelig at få internetforbindelsen til at fungere. Vi har de sidste par dage forgæves forsøgt at komme på nettet, men nu virker det, Hurra!

Hermed lidt om hvad vi har bedrevet indtil videre:

Vores bustur til København gik fint, vi fik sovet lidt og var i København kl. 4.30.

Herefter sikkerhedscheck og en fin flyvetur til Frankfurt.

Efter endnu engang meget grundig sikkerhedscheck, var der afgang fra Frankfurt kl. 10.10 søndag med en Boeing 747 (Jumbojet) med ca. 400 passagerer ombord. Det er imponerende at en sådan kæmpemaskine kan flyve, men man siger jo også at humlebien ikke kan flyve, den ved det bare ikke!

Efter 11 timer i luften ankom vi til San Francisco kl. 12.30 – utroligt præcist, planlagt ankomsttid var 12.25 – imponerende efter at have tilbagelagt en afstand på ca. 10.000 km.

Flyvevejret var fantastisk, vi havde en flot udsigt over Island og Grønland, måske potentielle nye rejsemål.

Efter ankomsten til San Francisco blev vi i bus kørt til Gates hotel i Ellis Street, et lowbudget hotel, som heldigvis ligger lige i Downtown San Francisco, således vi kan gå rundt til alle seværdighederne. Sidst på eftermiddagen gik vi en tur i den fantastisk spændende Chinatown, og spiste tidlig aftensmad på Mc Donalds, hvorefter vi gik i seng kl. 18.30 lokal tid, for at sove uafbrudt i 12 timer.

MANDAG DEN 24. JUNI.

Mandagen var helliget prøver og koncert i den fantastiske Grace Cathedral. Efter morgenmad gik vi til kirken, og havde prøve fra 9.30-12. Herefter frokost og lidt sightseeing, inden vi igen fra 15-17 havde prøve i kirken. Det tog os en del tid at få samspillet med orglet i kirken til at fungere, på grund af den store afstand, og kirkens enorme efterklang, men efterhånden vænnede vi os til det, og elektronisk medhør, hjalp Svend Ole med nemmere at kunne høre os.

Kirken bød på fin aftensmad i krypten, og herefter gik turen til opvarmning i deres eget drengekors øvelokaler.

Koncerten blev en stor succes, med mere end 300 tilhørere, en del danskere der ville sende hilsener til Thisted, og succesen kunne bl.a. måles i at vi solgte ca. 30 CD – er.

Vi var godt trætte da vi returnerede til hotellet, og er netop vågnet op til en ny spændende dag.

Mandagens program bød på sightseeing i San Francisco med besøg på bl.a. Alcatraz fængselsøen, besøg på Fishermans Warf samt en aftenprøve fra 19-21, på vore underholdningsrepertoire.

Vi vender tilbage i morgen med mere nyt, og håber at alt er vel i Danmark.

TIRSDAG DEN 25. JUNI

Tirsdag var den store begivenhed et besøg på øen Alcatraz, der ligger lige ud for San Francisco’s kyst. Vi tog ”sporvognen” – San Francisco’s vidt berømte Cabel Car’s - ned til byens spændende havneområde Fisherman’s Wharf, hvor vi bl.a. så solbadende søløver på Pier 39. Derefter bordede vi færgen til Alcatraz. Øen kendt for dets super-sikre-umulige-at-bryde-ud-af fængsel som var i brug fra 1934 til 1963, og hvor det alligevel lykkedes tre mand at stikke af fra i 1962. Højdepunktet på rundturen, hvor vi blev guidet af en udleveret walkman, var selvfølgelig besøget i celleafsnittet, en meget skræmmende oplevelse. Fængslet blev ikke bygget for at rehabilitere fangerne, men for at holde dem væk fra samfundet, og det var tydeligt når man gik omkring blandt stål, jern og beton, der holdt fangerne inde på deres 1,5 x 3 meter.

Tilbage på land fik vi, efter en hurtig, individuel frokost bestående af alt fra Big Mac til Fish ’n Chips, eftermiddagen fri til at gå i butikker og snuse til San Francisco i små grupper.

Aftensmaden bestod af pizza, og fra 19-21 øvede vi i Grace Cathedrals kors øvelokale på vores verdslige (ikke-kirkelige) program. Mens vi øvede var mange af ledsagerne på shoppingtur.

ONSDAG DEN 26. JUNI

Vækkeuret ringede allerede omkring klokken halv seks, da bussen allerede halv otte forlod San Francisco og Gates Hotel, hvor vi havde overnattet 3 nætter. Turen gik mod nationalparken Yosemite, der er kendt for sine sequoia-træer, kæmpefyrene, hvor de ældste er over 3000 år gamle. På vejen ud af San Francisco kørte vi forbi Golden Gate Bridge, byens vartegn, engang verdens største hængebro. Som sædvanlig var den indhyllet i tåge, og da det også var begyndt at støvregne så vi frem til at komme mod varmere himmelstrøg.

Efter omkring 5 timer i bus ankom vi Yosemite, hvor vi vandrede ind til nogle kæmpemæssige vandfald. Temperaturen var lige pludselig steget med godt 10° C til knap 30°C og bagende solskin. Ved vandfaldets fod var der mulighed for at få dyppet tæerne, og der var et sandt mylder af børn og barnlige sjæle der klatrede rundt på klipperne. Efter at alle var kommet sikkert tilbage på bredden, sang vi lidt til stor begejstring for de forbipasserende inden turen gik tilbage til bussen. Nu var det meningen at vi skulle se kæmpetræerne, men da vi ankom til det bjerg hvor de vokser, blev vi mødt af en ranger, der kunne fortælle os at vores bus var 45 fod lang, og at den maksimalt måtte være 40 fod for at komme op på bjerget! Vi kunne godt blive kørt derop af en shuttle bus, men dagens sidste var desværre lige kørt!

Efter at flere løsningsmuligheder var overvejet, kørte vi til vores motel for at vende tilbage næste morgen. Motellet var en meget positiv oplevelse ovenpå tre dage på lowbudget hotel. Der var sågar kaffemaskine på værelset, samt eget airconditionanlæg, som der heldigvis var brug for. Bedst var dog swimmingpoolen! Efter en kort herreprøve gik alle temmelig tidligt i seng.

TORSDAG DEN 27. JUNI

Nu skulle det endelig lykkes at se kæmpetræerne! Efter at have spist morgenmad udendørs var humøret højt, og efter en temmelig lang bustur nåede vi endelig op på bjerget, hvor sequoiaerne vokser. Det var en meget imponerende oplevelse. Vi er efterhånden ved at finde ud af, at alting er større her i Amerika, afstandene, bilerne, menneskene og klorindholdet i postevandet (!), men de største sequoiaer hører simpelthen ikke hjemme i denne verden. Der er en majestætisk ro over kæmperne, der har overlevet årtusinder, og hvis største fare er de mange millioner mennesker der hvert år besøger parken. Jorden bliver trampet væk omkring rødderne, derfor var de største træer da også indhegnede. Som kontrast til de store træer myldrede de med små egern, både almindelige og jordegern. Ved et af træerne der var skåret en tunnel igennem, sang koret et par sange, hvilket klang meget smukt i skoven.

FREDAG DEN 28. JUNI.

Endnu en dag tidligt oppe, besøg på det fantastiske Hearst Castle, med den utroligt imponerende samling af europæisk kunst, et poverflødighedhorn, ud over alle grænser.

Mediemagnaten Hearst udlevede sin amerikanske drøm gennem at bygge sit drømmeslot ud mod stillehavet, og fyldte det med uvurderlige kunstskatte.

En fantastisk oplevelse.

Ved Hearst indendørs pool beklædt med guldmosaikker blev koret bedt om at synge, og i den fantastiske akustik folde korets klang sig fornemt ud, til stor glæde for de mange besøgende.

Fredag aften lavede vi endnu en fornem koncert i Den Danske kirke i Solvang, den danske by i Californien, og endnu engang modtog koret jublende stående ovationer.

Mere herom senere.

LØRDAG DEN 29. JUNI

Vi kom til Solvang i går. Byen er grundlagt af danske udvandrere i starten af 1900 tallet og har bevaret og udbygget sin tilknytning til Danmark op gennem århundredet. I snart mange år har byen været en turistattraktion kendt for sine bindingsværkshuse og kopier af danske bygninger og mindesmærker. Der findes således både en lille havfrue, et rundetårn og en kopi af en dansk landsbykirke. Det var i den kirke, vi gav koncert i går. På tilhørerskaren til koncerten kunne vi se, hvilken vej det går for Solvang. Det var absolut den ældre generation, der var tilstede og dermed demonstrerede et tilhørsforhold til Danmark – den ældste tilhører var faktisk 104 år gammel. Men tilknytningen til Danmark er ved at dø lidt ud. Solvang promoverer sig ikke længere som en dansk by, men som en antikvitetsby – The Antique Capital of California.

Efter en dejlig nats søvn i Solvang, skulle vi for første gang give koncert med vores ikke-kirkelige repertoire. Vi har indøvet nogle festlige sange, som vi var lidt spændte på om kunne fungere. Klokken 11 skulle vi synge i Solvang Park og klokken fem minutter i elleve var der kommet 5 tilskuere. Men da vi først kom i gang, strømmede folk til og under jubel og klapsalver fik vi sunget adskillige amerikanske sange. Selvom Solvang Park stort set ligger i et vejkryds, hvor der konstant kørte larmende biler og ikke mindre larmende motorcykler forbi, så blev det en fin koncert.

Elverhøj Museet i Solvang inviterede på frokost i deres have. Det var skønt at komme lidt i skygge efter en lang formiddag i solen. Samtidig havde vi mulighed for at se og lære lidt om Danmark set fra USA. Der er sandelig meget, vi ikke ved om Danmark, kunne vi se Efter frokost blev vi sluppet løs i byen i et par timer før turen gik videre til Anaheim i Los Angeles. I San Francisco fik vi ikke rigtig mulighed for at gå i butikker, men i Solvang tog vi revanche og købte ind med arme og ben. Baseballhandsker, fjernstyrede legetøjsbiler, kazooer og alt muligt andet, som vi ikke har brug for.

Vi er nu ankommet til Anaheim hvor vi i morgen skal medvirke ved to gudstjenester i Crystal Cathedral for 6000 mennesker, samt synge koncert i Den Danske kirke i morgen aften.

SØNDAG DEN 30. JUNI

I dag har vi deltaget i en amerikansk gudstjeneste, og lad mig sige det med det samme – vi er imponerede. Crystal Cathedral – bygget af glas som en gigantisk diamant, 3000 mennesker i hvert sit biografsæde, eget kor på 100 medlemmer, et kolosalt orgel, et symfoniorkester, 50 hjælpepræster og øverst oppe står Dr. Robert Schuller. I 1955 startede han sin egen drive-in kirke, hvor folk sad i deres biler og lyttede til hans gudstjenester. Nu sidder de stadig i deres biler på parkeringspladsen foran kirken, men 200 millioner mennesker over hele verden følger hver søndag gudstjenesten inde fra kirken – og vi var en del af det hele denne søndag – og vi var imponerede.

Til tonerne fra orgel, kor og symfoniorkester marcherede vi ind på den kæmpemæssige marmortrappe, mens kameramænd zoomede ind, så hver lille detalje i vores optræden kunne følges på storskærmene i kirken. Og vi imponerede dem en lille smule tilbage ved at synge to numre, hvor man næsten kunne høre menigheden få gåsehud af betagelse over vores små sopraner. Derefter gik gudstjenesten sin gang. Vi sang under altergangen, og mens koret gik tilbage til pladserne blev vores dirigent – Preben Nørgaard Christensen – interviewet af Robert Schuller. Som en ægte amerikaner ønskede han os god rejse tilbage til Irland, hvortil Preben kækt svarede, at han var sikker på at drengenes forældre ville foretrække, at vi tog til Danmark – til stor moro for menigheden.

Vi forlod kirken med en oplevelse af de helt store. Der har været mange fantastiske oplevelser på denne tur, og der er uden tvivl flere i vente, men denne søndag formiddag fik vi en oplevelse, som vi aldrig glemmer – og vi var imponerede.

SØNDAG D. 30. JUNI.

Søndag eftermiddag, efter vores medvirken i to gudstjenester i Crystal Cathedral, fik vi lejlighed til at holde vores første fri – afslapningseftermiddag, siden vi ankom til Californien den 23. juni.

Og eftersom vejret er fantastisk, høj solskin og temperaturer på mellem 28-30 grader, så blev eftermiddagen brugt på at svømme i hotellets pool, og solbadning ved poolkanten.

En dejlig eftermiddag hvor alle hyggede sig med hinanden, og hvor Olafur (Olli) og Jens Emil utrætteligt agerede vandkatapult, for de mange legesyge sopraner.

Kl. 16.30 var der afgang til Den Danske Kirke, i Yorba Linda bydelen i Los Angeles.

Kirken, der er bygget indenfor de sidste fem år, er et smukt byggeri, som udvendig fremtræder som en kopi af en gammel dansk landsbykirke, hvidkalket med tegltag og med takkede gavle på tårnet, der meget tydeligt signalerer at dette er en dansk kirke.

I tilknytning til kirken er der en dejlig sal og en skøn have.

Menigheden tog fantastisk imod os.

Ved ankomsten blev der serveret dejlig aftensmad for os, og fem kvarter før koncerten skulle begynde, ankom de fleste publikummer, til en lille reception, hvor vi fik lejlighed til at hilse på de mange dansk-amerikanere, der havde glædet sig meget til vores koncert.

Der blev endnu en fin koncert, og efter koncerten var der igen servering i menighedssalen og i haven.

MANDAG DEN 1. JULI.

Hele dagen var sat af til besøg og koncert i Disneyland.

Vi ankom til Disneyland kl. ca. 9.00, og brugte formiddagen på at prøve attraktioner som Space Mountain etc.

Kl. 14.30 skulle vores underholdningsrepertoire stå sin prøve på en af de mange udendørs scener i Disneyland. Forud herfor, var vi blevet guidet rundt Back Stage, hvor vi klædte om, og fik sat de sidste detaljer i programmet på plads.

Koncerten blev meget vellykket, publikummer kom og gik, men i slutningen af koncerten var der mere end tre gange så mange publikummer, som ved koncertens begyndelse. Jo koret fik på flere måder en varm modtagelse i Disneyland, temperaturen på scenen var mere end 30 grader!! (Pyh ha, det var varmt!)

Vores ”Sange fra mange lande” show høstede stort bifald, og koncerten bød i øvrigt på flot korsang og fine solistindslag ved Julie og Morten (Fynsk forår), Jens Emil (som mexicaner) og Vilhelm (som russer i Kalinka, og smukt fortolkende Stevie Wonders You are the sunshine of my life).

Som tak for koncerten modtog koristerne hver sin t-shirt, som bevis på deltagelsen i ”Disney´s Magic Music Days”, og vi modtog et billede af koret taget umiddelbart inden vores optræden, samt en fornem plakette til minde om deltagelsen i ”Disney´s Magic Music Days”.

Efter koncerten blev vi atter sluppet løs i parken, og mange benyttede lejligheden til at besøge den nye del af Disneyland, nemlig Disney Adventure park, der bl.a. rummer mange halsbrækkende rutschebaner. Her fik vi lejlighed til at prøve den værste af slagsen, som undertegnede nogensinde har prøvet. Den rummer raketstart, loops, halsbrækkende sving, store højder og høj fart, en tur der helst skal køres på tom mave, idet man ellers risikerer at nyindtaget mad kommer op igen!

Disneyland imponerer altid med sine imponerende attraktioner, og tiltrækker utroligt mange besøgende. Således også i dag, og køerne ved de forskellige forlystelser betød ofte en ventetid på 40-45 minutter.

Efter fornemme parader og festfyrværkeri tog vi hjem da parken lukkede kl. 23.00, godt trætte efter en lang dag, der ligesom de tidligere dage på turen har været mættet med spændende oplevelser.

TIRSDAG 2. JULI.

”Vi startede kl. 9.00 med bus fra hotellet” – eller mere korrekt startede vi efter vanlig forsinkelse kl. 9.17, ventetid er en af vilkårene når man rejser i en stor gruppe.

Det lykkedes dagen før at komme fuldtalligt fra Disney Land og så nu var vi parat til at prøve down town LA. Amerikanske storbyer er ikke helt som vi kender dem fra Europa – midtbyerne består hovedsageligt af kontorbygninger med omgivende ’slum’ eller ’low class rent’ som vores bremseglade buschauffør kaldte det.

Første stop var ’den gamle by’ i Los Angeles hvor det ældste hus var fra midten af 1800’tallet. LA var oprindeligt en spansk mission og 40 % af byens befolkning er i dag spansktalende. Der var rig mulighed for at købe souvenirs som blev udnyttet til fulde.

Dernæst gik turen til Hollywood Bouleward som bl.a. byder på The Walk of Fame og Chinese Theater med cement autografer og hånd- og fodaftryk af Hollywoods. Glamour og stjernestøv, souvenirs og gadehandlere og en 6-sporet vej til nabo, en oplevelse man kun får i Amerika.

Santa Monica Beach som er kendt fra TV-serien Bay Watch var sidste stop på turen. Der blev spejdet ivrigt efter løbende røde badedragter.

ONSDAG 3. JULI.

Vi startede efter kun 10 minutters forsinkelse ”kl. 9.00”. Universal Studios hed dagens program. På vejen derhen så vi Julia Roberts og Richard Geer, men det var på fjernsynet i bussen.

Universal Studios er en temapark som ligger ved og på det enorme område filmselskabet har midt i Hollywood. Dagens største attraktion var en guided tur back stage. Vi kom igennem Rom, Paris, New York, Central Park og en række film: Back to The Future, Ghost Busters med flere i løbet af den halve time som turen varede. Små korte gader på 50-100 meter, men med en verden til forskel. Flere steder måtte vi være stille da der foregik optagelser.

Resten af dagen gik med at opleve ildebrande, rumrejser og genoplivede dinosauer, alt sammen pakket ind i Hollywoodstemning med den store overraskelse når du mindst venter det. Oplevelserne blev skyllet ned med vand til 30,- kr. flasken - Universal kan både lave film og temaparker. Det var et meget træt drengekor der vendte hjem til hotellet kl. 20.00.

TORSDAG DEN 4. JULI.

I dag fejrede vi sammen med Amerikanerne, USA´s uafhængighedsdag.

Dagen startede med afgang fra Furama hotellet kl. 7.30, med retning mod Californiens næststørste by San Diego, beliggende ved Stillehavet, og grænsende op mod den Mexicanske grænse.

I San Diego var vi blevet inviteret på frokost hjemme hos Marilyn og Carl Ansgar Mehr.

Carl, hvis far var præst i Ræhr, Vigsø og Hansted, har boet det meste af sit liv i USA, og gennem Ruth Scharling kom vi i kontakt med ham i foråret.

Promte smed han alt hvad han havde i hænderne, og arrangerede et fantastisk program for os i San Diego.

Vi ankom til deres hjem kl. 10.00, og her blev vi modtaget med åbne arme, med kaffe, kage, en utroligt lækker frokost, samt fem computere til fri disposition, således alle kunne sende og modtage mails.

Datter og svigersøn var hidkaldt for at hjælpe til, Marilyn havde lavet mad gennem flere dage, og vi fik her en fantastisk fornem modtagelse som vi aldrig vil glemme.

Efter frokosten kvitterede vi med to sange i deres smukke haves pavillion, og et par CD´er, ”I Danmark er jeg født” og naturligvis på 4. juli ”The Star Spangled banner”.

Herefter guidede Carl os til Spreckels organ Pavillion i Balboa Park, hvor vi sammen med det fantastiske 75 stemmers udendørs orgel!!!!, gav en times koncert med vores underholdningsprogram, for de mange gæster i parken.

Og endnu engang modtog koret stående ovationer, specielt efter vores medley ”Sange fra mange lande”, med indlagt show.

Dette var endnu en af de mange fantastiske oplevelser vi har haft på turneen, et absolut enestående sted, at optræde med verdens eneste udendørs orgel, i en fin akustik, og med et entusiastisk publikum. Vi var igen dybt imponerede over de muligheder vi har fået på denne tur.

Efter koncerten gik turen over den imponerende bro over San Diego Bay, med udsigt over byen, og til hangarskibene på flådebasen, som vi desværre ikke fik mulighed for at besøge.

Herefter til hotellet for at checke ind og skifte til smoking, inden vi kørte til Clairmont Lutheran Church.

Her havde Marilyn og Carl og deres datter og svigersøn endnu engang kreeret en fin middag til os, pasta med tilhørende europæisk spagetti sauce, og dejlig salat.

Herefter koncert i kirken, igen for et særdeles begejstret publikum, vi indledte og sluttede med nationale amerikanske sange, i anledning af 4. juli, og igen tog vores denne gang meget varierede program med både kirkemusik og ”Sange fra mange lande” kegler, og vi måtte igen give ekstra numre.

Vi fik udsolgt af de 100 medbragte CD´er, og efter lækkert kaffebord med ”apple crisp” og is, førsøgte vi at komme ud til Sea World for at se det imponerende fyrværkeri, i anledning af 4. juli.

Dette var umuligt pga. tæt trafik, men vi så dog det meste af det fra motorvejen, igen imponerende.

Herefter tilbage til hotellet, tak til Marilyn og Carl for en dejlig dag!

FREDAG DEN 5. JULI - SEA WORLD.

San Diego er berømt for sin Zoologiske have og for Sea World, hvor der imponeres med de utrolige opvisninger i Spækhuggershows, Delfinshows, Søløveshows, Vandcirkus, Arktisk helikopter tur, et kæmpe haj akvarium, pingviner og meget mere godt fra havet.

Det er utroligt imponerende hvad trænerne kan opnå med disse mægtige havdyr, og dyrene virker til at nyde det, de trives så godt at det er lykkedes at få dem til at yngle i fangenskab.

Vi fik også lejlighed til at fodre delfiner og klappe dem, det var spændende!!

Efter dagen i Sea World kørte vi mod Carlsbad, hvor Marilyn og Carl igen havde lavet lækker picnic med lasagne, salat og skønne kager, serveret i byens park hvor ca. 2500 mennesker spiste aftensmad, mens de overværede koncert med det verdensberømte jazzband, ”Royal Crown Revue”, (medvirkede bl.a. i filmen The Mask) der frisk fra deres optræden i sidste uge på Roskilde Festivalen, var tilbage i USA for bl.a. at optræde for deres udsendte.

I bandets 1. afdeling havde rygtet bredt sig at vi var til stede, og i løbet af nul komma fem, blev det arrangeret at vi skulle underholde i 10 minutter, i bandets pause.

Og hvilken modtagelse vi fik.

Vi indledte med ”Star Spangled banner” og med denne fremførelse nåede den gode stemning blandt publikum enorme højder.

Der blev jublet, klappet og piftet som ved en fodboldkamp.

Men det blev endnu bedre. Vores næste og sidste nummer var det 8 minutter lange medley ”Sange fra mange lande”, med indlagte shows og soli ved Vilhelm og Jens Emil, og efter hver sang jublede og klappede folk, så det var en lyst. Solistpræstationerne løftede stemningen yderligere, og til afslutning fik koret en hyldest der kun kan sammenlignes med stemningen da Danmark vandt EM i fodbold. DET VAR STORT!!!!

Herefter tog vi en bevæget afsked med Marilyn og Carl, og kørte tilbage til Los Angeles.

Endnu engang tusind tak til dem for alt hvad de gjorde for os, og på gensyn i Thisted næste år.

LØRDAG DEN 6. JULI

Lørdag bød på først et besøg på Petersons Automotive museum, hvor vi fik verdens bilstat nr. 1 Californien´s bilhistorie beskrevet. Og her var der flotte øser overalt. Dette kan ikke beskrives i ord men skal opleves, dog kan nævnes at vi her så alt fra WV, over Rolls Royce til Formel 1 biler.

Efter museet tog vi på en tiltrængt shoppingtur, hvor vi fik købt gaver og diverse baseballudstyr, som drengene havde ønsket sig.

Sidst på dagen blev det tid til en badetur til Venice beach, hvor vi nød Stillehavets bølger, og oplevede at en nysgerrig sæl pludselig svømmede rundt omkring os.

Sjovt var det også at opleve de mange optrædende på strandpromenaden, og der blev handlet flittigt i de små butikker ved stranden.

Vi sluttede dagen af med en lækker festmiddag på amerikansk barberque restaurant, samt hyggeligt samvær på hotellet, for nogle blev det vist ret tidligt inden de kom i seng.

SØNDAG DEN 7. JULI.

I dag er hjemrejsedag.

Vi pakker kufferter, svømmer i poolen, og skal forlade hotellet kl. 14.30, med afgang fra LAX kl. 19.00.

Det er en mærkelig fornemmelse at turen nu snart er overstået, efter så lang tids forarbejde, og 15 utroligt spændende og oplevelsesrige dage.

Alt er gået perfekt, alle aftaler er klappet, koret har gjort et fabelagtigt fint stykke arbejde, drengene har været utroligt søde og nemme at rejse med, der har absolut ingen problemer været.

Og oven over det hele har vi så de utroligt mange indtryk som vi skal hjem og fordøje.

Det har været en fantastisk oplevelse at gøre denne rejse med koret, jeg er utroligt lykkelig over at det har kunnet lade sig gøre, det har været alle anstrengelserne værd. Jeg er meget taknemmelig over den store indsats som de ledsagende forældre har gjort på turen med mad, og med at holde sammen på tropperne, og jeg er sikker på at vi alle har haft kæmpe oplevelser på denne tur som vi aldrig vil glemme, og vil tænke tilbage på med glæde.

Kommende koncerter

Thisted Kirkes Drenge-Mandskor medvirker hvert år ved et stort antal koncerter over hele landet. Koncerterne spænder fra korets egne koncerter til opførelse af en række større værker i samarbejde med bl.a. Aalborg Symfoniorkester. Derudover tager koret ofte på udlandsturné.